11 клас
Українська література
11.05.2023
1. Скласти конспект за відео (письмово)
«Нинішній стан української літератури аналізують по-різному, але то –
«теоретичні розуміння, а є велика практика, коли рука записує, а пише - серце, а
пише – розум, а пише – совість, свідомість, велика любов...»
П.П. Кононенко
«Любов Пономаренко може вийти на ту трибуну, але ось її трибуна,
велика, мудра і прекрасна: любов до людини, любов до слова.»
П.П. Кононенко
«Любов Пономаренко дивує мене кожною своєю публікацією... її новели
вихоплені з самого життя. Вона там живе, в глибинці, вона бачить, як гине
наше село... А вона там живе, і її новели дивовижно болючі, витончені,
вишукані - те, про що ми кажемо - європейські...»
О. Сизоненко
«Над творами своєї учениці і наплакався, і настраждався, і одержав
велику насолоду, відкриваючи її талант. Я ваш учитель, але я вдячний за те, що ви
навчили мене читати і плакати...»
Викладач з інституту В.П. Крутиус
«Твори Любові Пономаренко, як «гачок з наживкою», ловлять читача і вже
не відпускають. Написані на нашому національному ґрунті, вони цікаві і для
японців, і для німців... Бо пише авторка про загальнолюдські цінності»
Г. Радько
2. Прочитати одну з новел Любові Пономаренко зі збірки "Синє яблуко для Ілонки" ( "Плач неперелітної птахи").
3. Особливості оповідання
- Зображення однієї чи двох подій із життя головного героя
- Нетривалий час дії.
- Дві-чотири дійові особи.
- Невеликий обсяг.
Особливості новели
- Зображення однієї чи двох подій із життя головного героя
- Нетривалий час дії.
- Дві-чотири дійові особи.
- Невеликий обсяг.
- Події розвиваються напруженіше, динамічніше, ніж в оповіданні.
- Раптові повороти дії.
- Несподівана розв’язка
4. Прийом «Анкета» (письмово)
Заповнити анкету героя (героїв), користуючись текстом новели, за
планом:
1. Як звати, ким він є.
2. Портрет.
3. Характер.
4. Вчинки.
5. Що уособлює.
5. Міні-дискусія
Чому, на вашу думку, дама не дозволить собі ніколи завести роман з
одруженим чоловіком?
6. Асоціативна квітка
– Які асоціації у вас виникають зі словом жінка? (письмово)
7. Метод «Прес»: визначення кола проблем (письмово)
Я вважаю, що в новелі
«Плач неперелітної
птахи» порушено такі
проблеми..._______Оскільки..._______Наприклад,,,______Отже,,,
8. «Вільне письмо»
Чому письменниця назвала новелу «Плач неперелітної птахи»? Який
заголовок дали б ви? Які два світи згадує Л. Пономаренко?
9. Дати відповіді на питання за прочитаною новелою:
- Про що йдеться у творі?
- Передайте свої емоції, які пережили під час прочитання новели.
- Прокоментуйте фінал новели.
- Схарактеризуйте персонажів новели.
Домашнє завдання
1. Виконати письмово завдання до уроку.
Немає коментарів:
Дописати коментар